7 tipů jak neztratit uchazeče. Proměňte přihlášky v zápisové lístky

Aneta KošíkováMarketingové tipy, Novinky


Podáním přihlášky, ba ani zápisového lístku boj o uchazeče nekončí. Konkurence se bude snažit přetáhnout Vaše žáky i o prázdninách. Vyhnout se situaci, kdy na začátku roku učitelé přijdou do poloprázdných tříd, se dá  jediným způsobem – důslednou prací a úsilím o neztracení kontaktu s uchazeči.

1. K uchazečům přistupujte individuálně
Klíčovým faktorem, který se v této části náboru objevuje, a s kterým je potřeba pracovat, je individuální přístup. Je potřeba uchazeče co nejlépe poznat a od podání přihlášky až do jeho zasednutí do lavice mu věnovat co nejvíce pozornosti. Jen tak se dá vybudovat vztah a vzájemnou důvěru mezi školou a budoucím studentem.

2. Za přihlášku se sluší poděkovat
Dejte uchazečům najevo, že o ně stojíte. Využijte povinnosti zaslat uchazeči oznámení o zahájení řízení a do obálky vložte i poděkování jménem ředitele. Použijte neformální, lidský přístup. Do stejného dokumentu (např. do textu) přidejte i další informace, které mohou vliv na finální rozhodnutí uchazeče – největší výhody vaší školy či testimoniál vašeho úspěšného absolventa.

3. Svůj web přizpůsobte uchazečům
Školní web je váš hlavní prodejní kanál a uchazeči jsou vaši zákazníci. Usnadněte jim jejich cestu na vaši školu a upravte web tak, aby uchazeči našli co nejsnadněji informace o přijímacím řízení: datum, čas, testy z minulého roku, kontaktní osobu, na kterou se mohou s otázkami obrátit či video od současných žáků, kteří uchazečům ukáží jak se nejlépe na přijímačky připravit.

4. Využijte SMS marketingu
Pomocí SMS můžete poděkovat za přihlášku a napsat, že více informací pošlete brzy poštou. „Děkujeme za přihlášku na SŠ Brno. Další informace vám ještě dnes pošleme poštou!“. SMS jsou však také skvělým nástrojem k projevení zájmu a připomenutí se. Dejte uchazečům vědět, že se blíží termín přijímaček a ráno  jim popřejte „Hodně štěstí u přijímacích zkoušek!“.

5. Proměňte stresující přijímačky v zážitek
Nepřijde vám to reálné? Žáci se nerozhodují pouze racionálně, vliv na ně mají do velké míry emoce. Stresor jako přijímací zkoušky můžete zpříjemnit občerstvením v podobě lahve vody a jablka na stole, dárkem či příjemným vystupováním. Odlište se a uchazečům názorně ukažte, že jste lepší než konkurenční škola.

6. Snažte se pomoci i nepřijatým
Pokud se uchazeči nevedlo v prvním kole a víte, že má šanci na přijetí po odvolání či v druhém kole, je ideální společně s výsledky zaslat i informační leták, co dělat v případě nepřijetí. V opačném případě si uchazeč může najít vlastní řešení, které pro vás nebude výhodné a podá si zápisový lístek na konkurenční školu. Můžete tak přijít i o uchazeče, pro které byla vaše škola primární volbou!

7. Personalizujte
Čím více osobní budou vaše sdělení, tím efektivnější budou. Personalizujte pomocí jména, místa bydliště, pohlaví, koníčků či oboru, na který se hlásí. Jak ale personalizovat co nejlépe? Musíte znát své uchazeče – čím více informací o nich budete vědět, tím zajímavější obsah jim můžete nabídnout. Využijte informací na přihlášce, dotazníků na dnech otevřených dveří či při přijímacích zkouškách.

Za měsíc si žáci devátých tříd podají přihlášku na svou budoucí střední školu. Náborový proces tím však ani zdaleka nekončí. 49 % všech škol končí s marketingovými aktivitami ještě před uzávěrkou přihlášek. Přichází tím o studenty, které už jednou pracně oslovily. Neudělejte stejnou chybu. 

Přihlaste se na školení Přihláška je teprve začátek, které se koná v těchto termínech:

Brno 20. 2. 9:30
Ostrava 21. 2. 9:30
Praha 22. 2. 9:30

Více informací o školení, ukázkové slajdy a přihlášku najdete zde.

Přihlaste se na školení

… a neztraťte zbytečně uchazeče.