Dárek k ukončení školního roku: Dotazník, který vám v září nastartuje nábor

Jakub RohMarketingové tipy

Základem každého dobrého rozhodnutí jsou data. Proto jsme pro vás v Než zazvoní ještě před koncem školního roku připravili jednoduchý dotazník, kterým můžete v září odstartovat nový nábor.

Na začátku školního roku můžete získat jedny z nejcennějších dat, na kterých můžete stavět. Do vaší školy totiž přijdou noví prváci, kteří ještě 2 měsíce zpátky seděli v 9. třídě. Pamatují si, jak si vybírali střední školu, co pro ně bylo důležité a proč si vybrali právě vaši školu. A možná i to, co se jim ve vaší komunikaci nelíbilo.

Prváci vám zkrátka mohou poskytnou skvělé informace o tom, jak se vaši uchazeči rozhodují a jaké jsou jejich motivace. Oslovovat samotné deváťáky je poměrně náročné – nemají k vaší škole vztah (možná o ní ani nikdy neslyšeli) a ředitelé základních škol vás pravděpodobně nenechají vyplňovat dotazníky pro váš nábor.

Prváky ale máte u vás na škole a jejich odpovědi vám nejen pomohou lépe pochopit myšlení vašich uchazečů, ale také zlepšit jejich studium na střední škole, což se odrazí v lepší pověsti, a to zase ve větším zájmu a tak dále.

V Než zazvoní jsme proto pro vás připravili malý dárek – dotazník, který stačí vytisknout a na začátku roku rozdat všem prvákům. Sestavili jsme jej z 10 otázek, které vám odpoví na základní otázky v procesu rozhodování a také na to, co vaši žáci chtějí a čeho se bojí.

Získáte tak nejen informace, jak zlepšit nábor, ale i nápady, jak zlepšit studium a tím pádem i loajalitu vašich nových žáků.

Jak vyhodnocovat dotazník?

Pokud jste gymnázium, stačí dát všechny odpovědi na jednu hromadu a začít data zpracovávat. Pokud ale máte víc oborů, doporučujeme vyhodnocovat dle jednotlivých tříd – motivace učebního oboru automechanik bude pravděpodobně odlišná od motivace maturitního autotronika. Vždy se proto ujistěte, že víte, z jakého oboru dotazníky máte.

Minimem je přečtění si všech dotazníků a psaní poznámek, doporučujeme ale dotazníky zpracovat do Excelu – budete mít perfektní přehled o tom, co se v dotaznících objevilo. Otevřené otázky nepřepisujte, ale zpracujte pomocí klíčových slov – pokud vám žák napíše „nejvíce se těším na lyžák v alpách, na praxe a na to, až se budu učit svařovat“, do tabulky napište „lyžařský kurz“, „praxe“, „svařování“. Pomůže vám to v lepší orientaci a určení četnosti jednotlivých slov.

Protože největším důvodem nespokojenosti žáků na středních školách je nesplnění slibů, které jim škola dala při náboru, je potřeba tyto vyřčené i nevyřčené (ale vnímané) sliby monitorovat. Díky tomuto dotazníku získáte data potřebná k tomu, aby se tyto věci na vaší škole nestaly. Jde ale pouze o první krok – druhý krok, tedy zlepšení náboru nebo atmosféry na škole, je na vás. Ale rádi vám s ním pomůžeme.


Stáhnout dotazník

Chcete dostávat více tipů k náboru?
Zapište se k odběru novinek ze školního marketingu!