1. Zůstaňte s návštěvníky v kontaktu
Po každé akci by měl následovat tzv. follow-up – připomenutí se, poděkování za účast či zaslání slíbených materiálů. Nikdy nevíte, který z uchazečů, které jste oslovili na burze či veletrhu, se stane vaším studentem – nezapomeňte s nimi proto zůstat v kontaktu.
Pokud jste během burz a veletrhů sbírali kontaktní údaje návštěvníků, máte vyhráno. Pošlete jim e-mail, poděkujte za účast a pozvěte je na den otevřených dveří. Nezapomeňte v krátkosti shrnout silné stránky vaší školy a pokud jste slíbili zaslání materiálů (například ukázkových testů na přijímačky), slib dodržte.
Přidejte také odkaz na školní blog a vyzvěte ke sledování vašich sociálních sítí. Snažte se e-mail co nejvíce personalizovat – alespoň oslovení v úvodu udělá hodně. Pokud máte informace o tom, který obor nebo skupina oborů uchazeče zaujala, můžete obsah e-mailu přizpůsobit i těmto informacím.
Jestli jste kontaktní údaje návštěvníků nesbírali, nevadí, začněte příští rok – adresný kontakt nic nenahradí. I přesto ale poděkujte účastníkům alespoň skrze sociální sítě, pozvěte na dny otevřených dveří a případně nasdílejte slíbený obsah.
2. Sdílejte relevantní obsah
Sociální sítě a školní blog jsou výbornými nástroji pro sdílení přitažlivého a relevantního obsahu. Díky nim nejenže budujete svou pozici odborníka, ale také seznamujete uchazeče s atmosférou i obory na škole.
A co sdílet? Zaměřte se na uchazeče a důvody, proč by měli studovat právě u vás – ukažte, jak to na škole vypadá, co se naučí na jednotlivých oborech i na jaké školní akce se můžou těšit. Kromě toho sdílejte vše, co souvisí s vaším zaměřením – recepty, návody, tipy a rady na školním webu.
Nebojte se využít také medailonky současných spokojených studentů či absolventů. Vytvářejte videa, foťte a pište články – uvědomte si, že pro každou z platforem se hodí jiný typ obsahu.
Pokud chcete například prezentovat obor „cukrář”, na Instagram vytvořte krátké dynamické video z praxí a na blog napište článek na téma “5 důvodů, proč se stát cukrářem”. Odkaz na blog pak sdílejte na Facebooku.
@sostvranovska4 Ako si vyrobiť duté srdiečko 💙 práca žiakov 2. ročníka 😍 #sostvranovska4 #zvolsisvojuvlastnucestu #zlatnik #handmade #jewellery #srdce
♬ GASLIGHT - INJI
3. Propagujte den otevřených dveří
Základem úspěšné akce je uchazeče na den otevřených dveří přitáhnout. Toho se dá docílit jedině tím, že o akci budete mluvit. Informace o tom, že se den otevřených dní koná už by teď měla být na titulní stránce vašeho webu, jako událost na Facebooku a pravidelně zmiňovaná na Instagramu a dalších komunikačních kanálech školy. Nezapomeňte, že událost na Facebooku funguje jako samostatný kanál, kde je potřeba aktivně přidávat příspěvky – odhalujte program DOD, připomínejte termíny nebo sdílejte videa či fotky z příprav.
TIP: Inspiraci pro úspěšný den otevřených dveří můžete načerpat na našem školení nebo v e-mailovém kurzu Úspěšný den otevřených dveří.
4. Aktualizujte stránku pro den otevřených dveří
Na webu byste také už měli mít aktualizovanou samostatnou stránku pro dny otevřených dveří – kromě termínů informujte o tom, co návštěvníci na vašem DOD zažijí a na co se mohou těšit.
Přidejte praktické informace jako kontakty na osobu zodpovědnou za kontakt s uchazeči, mapku a možnosti dopravy k vám na školu. Nesdílejte informace o DOD jako aktualitu na blogu – zapadne mezi ostatními příspěvky a navíc ji ve vyhledávačích „přebije” aktualita z loňských DOD. Místo toho mějte pro DOD samostatnou stránku, kterou každý rok jednou zaktualizujte.
5. Spusťte kampaně na sociálních sítích
Naší ověřenou praxí, jak přilákat uchazeče na den otevřených dveří, je cílená reklama na Facebooku a Instagramu. Za pár stovek korun můžete oslovit na sociálních sítích tisíce potenciálních uchazečů a jejich rodičů. Navíc můžete oslovit i ty, kteří o vaší škole prozatím ani nevědí.
Skvěle fungují reklamy ve formě dynamických videí – video je v poslední době u vaší cílové skupiny nejoblíbenějším formátem na sociálních sítích. A jakých můžete dosáhnout čísel? Pro jednu školu jsme připravili kampaň, v rámci které jsme pracovali s celkem třemi 30 sekundovými medailonky studentů, kteří mluví o tom, co se jim na škole líbí či jestli by ji doporučili kamarádům.
Za necelé dva týdny jsme za 1 000 Kč zvládli oslovit více než 30 500 potenciálních uchazečů školy a počet zobrazení reklamy byl více než 133 000. Celé video pak zhlédlo více než 9 600 lidí a cena za jedno zhlédnutí byla 0,12 Kč. Více příkladů úspěšných kampaní jiných škol si můžete přečíst tady.