5 tipů pro úspěšný školní Instagram

Aneta KošíkováMarketingové tipy

[vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″]


Instagram je nejrychleji se rozvíjející sociální sítí na světě. Její princip spočívá ve sdílení obrázků, videí a fotografií mezi sledující. Podle studie Než zazvoní, je na Instagramu 92 % deváťáků. Pro srovnání na Facebooku má profil „jen“ 89 % žáků devátých tříd. 85 % deváťáků na Instagramu stráví v průměru více než hodinu denně, během níž prochází profily, které sleduje. Bez Instagramu si svůj den mnoho žáků neumí ani představit.

Důvody, proč má mít Vaše škola Instagram jsou tedy nasnadě: díky Instagramu můžete zasáhnout přesně svoji cílovou skupinu, a to za velice nízké náklady. Jediným podstatným nákladem na správu Instagramu bude váš čas – síť sledujících nevybudujete přes noc.

Pro úspěšný rozjezd na Instagramu vám přinášíme pár rad.

[/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″]

1) Nepodceňte vyplnění základních údajů profilu

Nastavte si rozpoznatelné, a přitom chytlavé jméno – je vaše škola známá jako Hotelovka Nové Město? Využijte své přezdívky a dejte si ji do profilu. Vyvarujte se přílišnému zkracování jména – pod HNM vaši školu nikdo nenajde.

Jako profilovka vám nejlépe poslouží logo školy (ale bez textu!), díky kterému budete rozpoznatelní již na první pohled. Do profilového fota naopak nedávejte fotku budovy školy, byť je sebehezčí – podle ní vás uchazeči nepoznají.

V popisku profilu se snažte využít všech 150 znaků, které Instagram povoluje. Cílem popisku je vysvětlit, kdo jste, co děláte a proč by vás měli lidé sledovat. Rozhodně nevypisujte své obory ani úspěchy žáků na soutěžích. Nezapomeňte využít také možnost přidat odkaz na své webové stránky! V neposlední řadě je potřeba, abyste měli profil přepnutý jako firemní a propojený se svou Facebookovou stránkou.

[/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px” bg_video=”” class=”” style=””][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″][/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″ id=”” class=”” style=””][vc_row_inner padding_top=”0px” padding_bottom=”0px” bg_video=”” class=”” style=””][vc_column_inner fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″]

2) Publikujte obsah, který od vás ostatní očekávají

Neudělejte si z Instagramu školní nástěnku s oznámeními o přerušení dodávky vody či zveřejněním suplování. Sdílejte aktuální věci, které mají vtip a pointu, kuriozity ze školy (Víte, že náš tělocvikář Pavel Vávra je mistrem republiky ve štípání dřeva?), které obohacují (fotky jídel s odkazy na recept, video s výměnou kola s odkazem na článek jak na to) či přinášejí motivaci (úspěchy v soutěžích – i vy můžete být úspěšní!)

Nezveřejňujte fotografie ani videa, které nemají dostatečnou kvalitu. Optimální velikost fotografií pro Instagram je čtverec 1080 x 1080 pixelů. S fotografiemi si můžete pohrát díky velkému množství filtrů – ty však používejte s citem.

Inspirujte se u konkurence – podívejte se, co ostatní školy podobného zaměření sdílí na své síti. V žádném případě však nekopírujte – každá komunita je trochu jiná!

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″][/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″]

3) Využívejte #hashtagy a emotikony 😊

Instagram využívá #hashtagy (křížky před slovem) ke kategorizaci příspěvků. Proto když dáte vyhledat #car, vyjedou vám fotky uživatelů s auty. Pokud k fotce přidáte hashtag, můžou i neznámí uživatelé na vaši fotku narazit. Pozor na tečky (.), symboly (?!) a mezery – ty v hashtagu mít nemůžete. Naopak mohou obsahovat třeba smajlíky. Hashtag na OS Windows napíšete přidržením Alt Gr (pravý Alt) a zmáčknutím klávesy X. Na Macu podržíte pravý Option a klávesu s číslem 3.

V příspěvku sice můžete využít až 30 hashtagů, snažte se jich používat ale maximálně 10 – více už vypadá spíše jako spam. Používejte pouze hashtagy, kterou jsou pro vaši školu a fotku relevantní a využívejte i ty, které už u některých fotografií existují – Instagram vám umožní vyhledávat nejpoužívanější hashtagy v našeptávači. Vytvořit si můžete i svůj vlastní hashtag spojený s vaší školou, který budete pravidelně přidávat ke každé fotce.

Emotikony používejte téměř vždy a všude na sociálních sítích. Pro mladou generaci emotikony a smajlíky prakticky nahrazují v konverzaci emoce a umožňuje číst mezi řádky. Vyberte si vlastní emojis – jste dopravní škola? Ideální jsou pro vás vláček, auto či autobus. Strojírenské školy pak mohou využít ozubených koleček, šroubováků a matek. Gastronomické školy si mohou vybrat ze záplavy smajlíků v podobě chutných sladkostí i hlavních jídel.

[/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″]

A abychom smajlíky udělali ještě složitější, můžete se podívat na 69 kombinací, které mají sexuální význam.

[/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″]

4)  Insta Stories – 24 hodinové příběhy

Nebojte se a vyzkoušejte Insta Stories – krátké příběhy, které na Instagramu mizí po 24 hodinách od zveřejnění. Do Stories můžete vkládat ankety, hlasování i odpočet. Do příběhů lze také přidat hudbu nebo něco napsat či namalovat.

Pomocí funkce Boomerang pak v rámci Stories můžete vytvářet i krátké klipy a videa. Instastories mají na rozdíl od obvyklých příspěvků daleko lepší zájem u lidí, kteří váš účet sledují. Ve Stories se vyplatí sdílet cizí příspěvky, ve kterých vás někdo zmiňuje – Stories jsou proklikávatelné, takže uživatele zavedou na váš Instagram.

Pro Insta Stories jsou skvělé aplikace Unfold a Mojo. Díky těmto aplikacím můžete vytvořit velice zajímavě vypadající Stories, které zaujmou. Ke stažení jsou zdarma.

[/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″][/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″][vc_row_inner padding_top=”0px” padding_bottom=”0px”][vc_column_inner fade_animation_offset=”45px” width=”1/1″]

5) Získejte followery

Pokud začínáte s Instagramem na zelené louce, očekávejte raketový start. Jakmile přepnete profil na firemní verzi, všem vašim sledujícím na Facebooku se váš profil okamžitě doporučí i na Instagramu, pár desítek sledujících tedy klidně můžete získat první den.

Proto doporučujeme založit školní profil “v tichosti”, pečlivě vyplnit informace, nahrát pár pěkných fotek a pak teprve přepnout na firemní verzi, abyste neodradili nové sledující prázdnou stránkou.

Abyste zůstali v kontaktu i na Instagramu, musíte se svými sledujícími komunikovat – reagovat na jejich příspěvky, rozdávat srdíčka na jejich fotky (s rozumem!) či komentovat příspěvky. Přispívejte především večer mezi 8-10 hodinou, kdy je nejvíce lidí online. Na rozdíl of Facebooku se ale nenechte ničím svázat – Instagram je mnohem volnější platforma, kde můžete publikovat téměř kdykoli a klidně i 5x za den (což by Facebook zabilo).

Nezapomeňte, že váš obsah na Facebooku a Instagramu jsou dvě různé věci – můžete sice komunikovat na obou sítích o lyžáku, ale sdílejte alespoň rozdílné fotografie. Fanoušci musí mít důvod, proč vás budou sledovat na obou platformách.

[/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_cta h2=”Stále nemáte jasno, jak na sociální sítě?” txt_align=”center” style=”outline” color=”juicy-pink” add_button=”bottom” btn_title=”Zjistit více o školení” btn_style=”flat” btn_color=”juicy-pink” btn_size=”lg” btn_align=”center” btn_i_icon_fontawesome=”fab fa-instagram” btn_add_icon=”true” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.nezzazvoni.cz%2Fskoleni%2Ffacebook-pro-skoly%2F|title:Facebook%20a%20Instagram%20pro%20%C5%A1koly||”]Přijďte na naše školení Facebook a Instagram pro školy! [/vc_cta][/vc_column][/vc_row]