9 věcí, které byste měli v náboru stihnout do začátku září

Jakub RohMarketingové tipy

Připravili jsme pro vás krátký seznam důležitých náborových aktivit, které by už měly být hotové. Pokud ale nejsou, září je posledním měsícem, kdy s nimi začít. Použijte tento seznam jako inspiraci a přidejte se do naší Facebookové skupiny, kde s námi můžete o školském marketingu konverzovat kdykoliv!

1) Zveřejněte termíny DOD

Termíny na letošní DOD už by měly být na vašich stránkách. Pokud ještě nevíte, kdy termíny máte, naplánujte je co nejdříve. Střídejte dny, dejte alespoň 1 termín o víkendu a celkově aktualizujte stránku webu o dni otevřených dveří. A pokud na webu vlastní stránku DOD ještě nemáte, rychle to napravte – půjde o jednu z nejdůležitějších stránek nadcházejícího školního roku.

2) Aktualizujte si úvodní stránku webu

Úvodní stránku vašeho webu uvidí všichni uchazeči, kteří váš web navštíví. Ujistěte se proto, že všechny informace na úvodní stránce jsou aktuální. Odstraňte rok staré aktuality, vyskakovací okna a ujistěte se, že uchazeči ví, kam kliknout, aby se dostal co nejrychleji na detail oboru či argumenty, proč si vybrat zrovna vaší školu.

3) Zkontrolujte školní katalogy

Někteří uchazeči si zjišťují informace ze školských katalogů – ujistěte se, že informace na nich jsou aktuální a vyplňte všechny informace, které můžete (například termíny DOD, všechny obory atd.). Nejnavštěvovanějšími katalogy jsou seznamskol.eu, atlasskolstvi.cz, infoabsolvent.cz a stredniskoly.cz.

4) Vypovězte nevýhodné smlouvy s katalogy a databankami

Spoustu škol tíží různé smlouvy o spolupráci s katalogy, které v dnešní době téměř nikdo nenavštěvuje. Příkladem je Evropská databanka (edb.cz), Mediatel a další katalogy firem. Uchazeči často o těchto stránkách ani neví a školy platí tisíce ročně za službu, kterou nijak nevyužijí.

5) Vytvořte si tým, proškolte jej a zaveďte pravidelné porady

V moderním marketingovém prostředí je potřeba pracovat efektivně. K tomu vám pomůže motivovaný a proškolený tým a pravidelné porady. Svůj tým můžete proškolit například ve školení Plná škola a o pravidelných poradách si přečtěte v našem minulém článku zde.

6) Zamyslete se nad tím, jaký máte rozpočet a jak ho alokovat

Máte jasně alokovaný rozpočet na marketingové aktivity a víte, kolik vás jednotlivé aktivity stojí? A nemluvíme jen o ceně za reklamu v Atlasu školství či v rádiu. Aktivity jako je návštěva burz a základních škol mají také přímé finanční a nepřímé časové náklady. Podívejte se na rozpočet z minulého roku (a pokud ho nemáte, zkuste jej co nejlépe zrekonstruovat) a zamyslete se nad tím, jestli nejde alokovat lépe. Například za cenu jednoho billboardu či reklamy v rádiu můžete na Facebooku a Instagramu oslovit s pozvánkou na DOD tisíce osmáků a deváťáků mnohem efektivněji.

7) Nastavte si cíle pro letošní nábor

Máte jasno v tom, co chcete letos dokázat? Máte nastavené cíle tak, abyste je zvládli efektivně a správně vyhodnotit a upravit? Pracujete s dílčími cíli? Podívejte se na náš předchozí článek, kde jsme napsali o správném nastavení cílů.

8) Vytvořte si plán kampaně

Ví všichni členové týmu, kdy se co děje? Máte jasno v tom, na jakých akcích budete, kdy začít s propagací DOD, kdy poslat pozvánku na přijímačky, jak často sdílet příspěvky na Facebooku? A má každá z těchto aktivit osobu odpovědnou za její úspěšné provedení? Pokud nevíte, jak na to, přijďte za námi na školení Plná škola, kde se plánování kampaně věnujeme teoreticky i prakticky.

9) Získejte data od prváků

Letošní prváci jsou nejblíže vašim letošním uchazečům. Zeptejte se jich, kde se o vás dozvěděli, co se jim na vaší komunikaci líbilo (a přesvědčilo je o studiu na vaší škole) a co se jim nelíbilo. Zeptejte se jakou máte pověst a co jim chybělo. Jen pozor na nesprávnou interpretaci dat – mluvíte s žáky, které se vám podařilo dostat na školu a ne s těmi, kteří nastoupili jinam. Spousta dat vám tak bude chybět.

Pojďte se naučit plánovat a vést náborové kampaně s námi!

Přihlaste se na školení Plná škola do 7. září!


Školení Plná škola pořádáme v těchto městech a termínech:

Ostrava 10. září 9:30
Brno 11. září 9:30
Praha 12. září 9:30

Více informací o školení, ukázkové slajdy a přihlášku najdete zde.