Chcete oslovit více uchazečů? Dejte o sobě vědět za pár tisíc korun

Nela PliešovskáMarketingové tipy, Novinky

Ptáte se, jak můžete získat z náborové sezóny maximum? Jak oslovit uchazeče a zajistit si tak ještě pár přihlášek navíc? Nebo si chcete připravit půdu pro druhé kolo přijímacího řízení? Řešení je jednoduché – investujte do reklamy na sociálních sítích. S pár tisíci korun oslovíte tisícovky uchazečů.

Zjednodušeně se dá říci, že je to nejlepší investice v on-line prostředí, kterou může škola s efektivním webem udělat. Nikde jinde na internetu nejste schopni za pár tisíc či nižší desítky tisíc pořídit takovou hodnotu, jako právě na sociálních sítích.

Více o tom, proč by škola měla investovat do kampaní na sociálních sítích nebo proč se vyplatí propagovat školní video, už jsme psali. V tomto článku si ukážeme tři reálné příklady kampaní škol, se kterými spolupracujeme. Kampaně, které spravujeme, běží dlouhobě a vzájemně na sebe navazují, abychom dosáhli co nejvyšší úspěšnosti.

1. příklad: Důvody ke studiu

Tato kampaň obsahovala důvody ke studiu na konkrétní střední škole. Doplněna byla o fotografie studentů během odborných aktivit a odkazovala na webové stránky školy.

Během tří týdnů jsme s investicí 3 000 Kč zvládli oslovit 63 000 lidí, reklama byla zobrazena více než 280 000 krát a celkem se na web školy prokliklo přes 1 000 zájemců. Cena za kliknutí na odkaz tak byla 2,93 Kč.

Image

2. příklad: Video - medailonky studentů

Protože v poslední době je video nejoblíbenějším formátem na sociálních sítích, využili jsme ho také do kampaně na Facebooku a Instagramu. Pracovali jsme s celkem třemi 30 sekundovými medailonky studentů, kteří mluví o tom, co se jim na škole líbí či jestli by ji doporučili kamarádům.

Za necelé dva týdny jsme za 1 000 Kč zvládli oslovit více než 30 500 lidí a počet zobrazení reklamy byl více než 133 000. Celé video pak zhlédlo více než 9 600 lidí a cena za jedno zhlédnutí byla 0,12 Kč.

Image

3. příklad: Propagace základní školy

I základní školy mohou svůj nábor podpořit propagací na Facebooku a Instagramu – je to skvělý způsob, jak oslovit rodiče předškoláků. V této kampani jsme představovali hodnoty základní školy, cílili jsme na rodiče v okolí školy a odkazovali na web.

Za tři týdny jsme s investicí 2 500 Kč oslovili přes 32 000 lidí, reklama byla zobrazena 72 000 krát a na web školy se prokliklo 700 zájemců. Cena za kliknutí na odkaz tak byla 3,58 Kč.

Image

Oslovte přesně ty, které chcete

Jak ukazují příklady výše, s propagací na sociálních sítích získáte skvělý dosah a oslovíte destitisíce lidí. Zajímat by vás ale mělo také to, že vaši reklamu uvidí relevantní lidi – tedy ti, které spojuje místo bydliště, věk a zájmy. Vaše reklama se tak snadno může ukazovat pouze žákům sedmých až devátých tříd, kteří bydlí v dojezdové vzdálenosti od školy a mají podobné zájmy. Stejně tak můžete oslovit rodiče, kteří hledají základní školu pro své dítě. Navíc můžete naučit vaši kampaň zapamatovat si, kdo navštívil konkrétní stránku na vašem webu, a následně těmto konkrétním lidem zobrazovat reklamu třeba s připomínkou termínu přihlášek.

Toho s reklamou na billboardu, v tisku nebo v rádiu nedocílíte. Sice ji zasáhne tisíce až desetitisíce lidí, ale naprostá většina z nich budou lidé, kteří nespadají do vaší cílové skupiny a o školu se nezajímají. Navíc utratíte mnohem víc peněz, než za reklamu na Facebooku a Instagramu.

Letní akademie pro učitele

Intenzivní kurz uprostřed jižní moravy

Staňte se expertem na školní nábor a komunikaci! Připravili jsme pro vás ucelený program, který vás provede půlrokem vzdělávání během pouhých 4 dní.
Více o školení

školení pro učitele - Letní akademie