Co je to landing page a jak ji využít v komunikaci školy

Jakub RohMarketingové tipy

Školní web je velmi komplikovanou záležitostí. Musíte myslet na různé cílové skupiny (rodiče, uchazeče i žáky), tvořit desítky stránek, a navíc myslet na zákony a nařízení. Školní web je zkrátka kolos, který musí myslet na všechny.

Co ale, když otevíráte nový obor nebo chcete konečně otevřít obor, který je obtížné naplnit? Nebo máte školní polesí a prodáváte dřevo? Autoservis pro veřejnost? Autoškolu a kurzy, kam chcete nabrat více lidí? Pak máte jasně definovanou skupinu a přesně víte, co chcete. A pokud chcete produkt (jako třeba obor nebo výrobky) či službu (autoškola) propagovat nebo prodat, je landing page skvělým nástrojem.

Co to vlastně "landing page" je?

Termín landing page označuje vstupní stránku webu. Z této definice to může být hlavní stránka webu školy či stránka konkrétního oboru. Landing page má ale specifikum v tom, že je uživatel směřován ke konkrétní akci (konverzi) – například k nákupu, registraci či stažení přihlášky.

Landing page je vždy pouze jedna stránka na webu (občas je celý web jedna stránka), která informuje návštěvníka o produktu, službě či organizaci – vždy má ale jeden konkrétní cíl. To může být:

  • získání více přihlášek na obor řezník
  • představení školy a jejich oborů
  • prodej dřeva ze školního polesí
  • získání více přihlášek na rekvalifikace
Image

TIP na přijímačky: Žáci se nerozhodují pouze racionálně, vliv na ně mají do velké míry emoce. Stresor jako přijímací zkoušky můžete zpříjemnit občerstvením v podobě lahve vody a jablka na stole, dárkem či příjemným vystupováním. Odlište se a uchazečům názorně ukažte, že jste lepší než konkurenční škola.

Co k tvorbě landing page potřebujete?

Poté, co máte cíl, definujete si cílovou skupinu a můžete začít landing page vytvářet. Nároky landing page jsou ale místy vyšší, než školního webu – musíte mít skvělé fotky či videa, texty a i samotná stránka musí být vizuálně atraktivní. A pokud budete mít „vymazlenou“ landing page, svého cíle dosáhnete snadněji.

Landing page můžete využít i jako řešení, když se nechcete pouštět do přestavby celého webu, ale potřebujete mít moderní web pro uchazeče. Pro představu, tvorba celého školního webu nám zabere zhruba 160 hodin, tvorba landing page kolem 30.

Landing page můžete mít na samostatné doméně (třeba www.studujvboskovicich.cz) či přímo ve vašem webu – na webech, které jsme vytvářeli, respektují pravidla landing pages všechny obory i stránky s informacemi o dnech otevřených dveří, kde najdete i registrační formulář.

Image

Landing page je také základem pro placenou on-line propagaci na Facebooku, Instagramu, YouTube i Google. Představte si, že uvidíte hezkou reklamu na Facebooku, kliknete na ni a dostanete se na 12 let starý a nepřehledný web. Pravděpodobně na webu moc dlouho nebudete, a to je situace, ve které se v Česku nachází spousta škol.

Landing page je nástroj, který vám umožní otevřít a propagovat nový obor, získat uchazeče v druhém kole, získat více zákazek, prodat více masných výrobků a spoustu dalšího. V Než zazvoní jsme jen za poslední rok dělali tyto kampaně:

Landing page si zvládnete vytvořit i sami, ale pokud potřebujete vyřešit problém rychle a efektivně, nebojte se nám napsat. Vymyslíme funkční stránku i celou kampaň.

Letní akademie pro učitele

Intenzivní kurz uprostřed jižní moravy

Staňte se expertem na školní nábor a komunikaci! Připravili jsme pro vás ucelený program, který vás provede půlrokem vzdělávání během pouhých 4 dní.
Více o školení

školení pro učitele - Letní akademie