[vc_row padding_top=“0px“ padding_bottom=“0px“][vc_column fade_animation_offset=“45px“ width=“1/1″][vc_column_text]
Ještě v minulém týdnu deváťáci nejvíce diskutovali, co s přijímacími zkouškami vlastně bude – uskuteční se, neuskuteční se, přesunou se na červen nebo dokonce na prázdniny? Současnou situaci velmi intenzivně řešili jak jinak než na sociálních sítích, které pro školy monitorujeme. Po pondělní tiskové konferenci ministra školství Roberta Plagy se ale otazníky proměnily v nespokojenost a strach.
Střední školy mají v tuto chvíli jedinečnou možnost uchazečům nabídnout pomocnou ruku a získat si je svým přístupem.
Rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy se u deváťáků nesetkalo s pochopením. V největší skupině deváťáků na Facebooku, která sdružuje zhruba 13 000 odběratelů, se okamžitě rozjela diskuze, ve které deváťáci rozhodnutí odsuzují.
[/vc_column_text][vc_row_inner padding_top=“0px“ padding_bottom=“0px“][vc_column_inner fade_animation_offset=“45px“ width=“1/2″][/vc_column_inner][vc_column_inner fade_animation_offset=“45px“ width=“1/2″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]Žáci jsou především nespokojeni s rozhodnutím o pořádání pouze jednoho termínu přijímacího řízení, které vnímají jako nespravedlnost. Odkazují se na maturanty, kterým dle jejich názoru, byly s velkou pravděpodobností odpuštěny zkoušky. Jeden termín přijímacích zkoušek vnímají naopak jako zradu.
[/vc_column_text][vc_row_inner padding_top=“0px“ padding_bottom=“0px“][vc_column_inner fade_animation_offset=“45px“ width=“1/2″][/vc_column_inner][vc_column_inner fade_animation_offset=“45px“ width=“1/2″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]Mnoho z nich ještě před vypuknutím krize bojovalo s nervozitou, i když měli možnost si výsledek opravit. Teď o jejich budoucnosti rozhodne pouze jediný test. Často se rovnou loučí s možností dostat se na vysněnou střední školu. [/vc_column_text][vc_row_inner padding_top=“0px“ padding_bottom=“0px“][vc_column_inner fade_animation_offset=“45px“ width=“1/2″][/vc_column_inner][vc_column_inner fade_animation_offset=“45px“ width=“1/2″][/vc_column_inner][/vc_row_inner]K obtížné situaci s možností pouze jednoho termínu se totiž přidávají ještě zrušené přípravné kurzy na přijímačky, a ne vždy kvalitní distanční výuka na základních školách. Někteří žáci se také ani neorientují v tom, na jakou školu vůbec mají přijít psát testy. Informací se jim nedostává z jejich základních škol, ani ze středních. Dopisy s potvrzením o přijetí přihlášky a informací o přijímacím řízením, které by měly pro střední školy samozřejmostí, dokonce mnozí deváťáci prozatím ani neobdrželi.
Přijímačky se tak ze dne na den staly ještě více stresujícím zážitkem nejen pro uchazeče, ale i jejich rodiče. Na internetu se již dokonce objevila i on-line petice proti zrušení druhého kola přijímacího řízení a podepisují ji jak děti, tak jejich zákonní zástupci.
Co můžete pro své uchazeče v této chvíli udělat?
1) Dejte všem uchazečům vědět, že s nimi počítáte
Ještě jste svým uchazečům nezaslali dopis nebo e-mail s potvrzením přihlášky? Tak rychle do toho a začněte se o všechny přihlášené starat. Napište, zavolejte, pošlete sms. Uchazeči o vás chtějí slyšet, a ještě lépe mít v rukou důkaz, že o ně stále máte zájem. K dopisu přihoďte informace o současné situaci, jakou mají šanci se k vám dostat a jaké mají možnosti, pokud by to nevyšlo.
Plusové body vám vynese i vzorový test na přijímačky se vzkazem, že výsledky najdou u vás na Facebooku nebo webu.
2) Využijte síly sociálních sítí naplno
Sociální sítě jsou aktuálně vaším nejlepším přítelem. Na Facebooku a Instagramu deváťáci teď zcela reálně tráví celý den, což je pro školy ten správný čas na rozjezd on-line marketingu. Jiným způsobem už se k uchazečům až do přijímaček nedostanete. Společně s webovými stránkami jsou to vaše jediné současné komunikační kanály.
Na Facebooku komunikujte pravidelně, alespoň jednou denně. Nevadí, že nemáte aktuální obsah ze školních soutěží. Udělejte vlastní soutěž – třeba o nejhezčí roušku. Zapojte se do jedné z nových facebookových výzev, ukažte své fotky z dětských let a požádejte žáky a uchazeče ať udělají to samé.
3) Chovejte se k uchazečům jako už by u vás studovali
Výuka on-line je v současné situace již standardem. Svým žákům pravidelně zasíláte úkoly, využíváte předtočená edukační videa i video či tele konference. Svým uchazečům nabídněte stejné možnosti. Natočte pro ně video o tom, jak se správně připravit na přijímačky. Nabídněte jim on-line konzultace s učiteli matematiky a češtiny. Poskytněte jim on-line testy se vzorovými otázkami přijímacích zkoušek.
Vše umístěte nejen na web, ale i na sociální sítě. Zůstanou vaší škole zavázáni, a i když půjdou psát přijímačky na druhou školu – budou při jejich psaní myslet především na vaše rady.
4) Podejte uchazečům pomocnou ruku
Uklidněte své uchazeče – dejte jim vědět, že svět se kvůli jednomu termínu nehroutí. Že tu pro ně budete i v případě, kdyby jim přijímačky nevyšly. Ukažte jim, že chápete jejich situaci a budete se jim snažit pomoci, jak nejlépe to umíte. Vůbec nevadí, že teď jim nemáte, jak pomoci – potřebují vědět, že tu pro ně jste.
5) Poskytujte uchazečům aktuální informace
Uchazeče v současné situaci stále trápí nevědomost – neví, kdy přijímačky přesně budou, neví kolik bodů potřebují, neví na jakou školu je vůbec mají jít psát. Poskytujte jim pravidelné aktuality a informujte je o nové situaci. Vytvořte si seznam nejčastějších dotazů (FAQ) ohledně výuky, přijímaček, maturit a umístěte tento seznam na web a sdílejte jej na Facebooku a Instagramu.
Poskytněte uchazečům telefonní číslo či e-mailovou adresu, kam mohou psát své dotazy a nezapomeňte si na Facebooku aktivovat automatické přivítací zprávy pro návštěvníky.
Více rad a tipů pro efektivní komunikaci v krizi budeme probírat na on-line přednášce 1. dubna 2020, která je pro všechny přihlášené ZDARMA.
[/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=“0px“ padding_bottom=“0px“][vc_column fade_animation_offset=“45px“ width=“1/1″][vc_cta h2=“Školení Internetový marketing pro školy“ h4=“Ovládněte on-line prostor“ txt_align=“center“ style=“outline“ color=“juicy-pink“ add_button=“bottom“ btn_title=“Zjistit více o školení“ btn_style=“outline“ btn_color=“juicy-pink“ btn_align=“center“ btn_link=“url:https%3A%2F%2Fwww.nezzazvoni.cz%2Fskoleni%2Finternetovy-marketing-pro-skoly%2F|title:Internetov%C3%BD%20marketing%20pro%20%C5%A1koly||“]Přihlaste se na naše on-line školení Internetový marketing pro školy a naučte se, jak za školu komunikovat v on-line prostoru.