Průzkum NZ: 93 % deváťáků hledá informace o středních školách na internetu již dnes

Aneta KošíkováPrůzkumy

Než zazvoní díky spolupráci se základními školami z celé České republiky realizovalo v průběhu října průzkum mezi 1654 respondenty z řad letošních deváťáků. Tentokrát jsme se zaměřili na roli internetu, webových stránek a sociálních sítí při rozhodování o volbě střední školy.

Hlavní zjištění celorepublikového průzkumu:
  • 50,4 % dotazovaných stále neví, kam půjde na střední školu anebo má již nějakou představu, ovšem připouští, že své rozhodnutí s největší pravděpodobností v budoucnu ještě změní. Střední školy tak stále ještě mají čas využít svého potenciálů a zabojovat o žáky.
  • 92,9 % deváťáků si již dnes zjišťuje informace o středních školách na internetu. Jak naše průzkumy neustále potvrzují, internet je jedním z nejdůležitějších zdrojů informací pro uchazeče. Je v nejlepším zájmu škol přizpůsobit tomu svůj nábor.
  • 25,2 % dotazovaných by odradilo, kdyby webové stránky školy nebyly graficky vydařené a 63,9 % deváťáků by přestalo mít zájem, pokud by školní web neobsahoval důležité informace. V případě, že by stránky byly nepřehledné, mohly by školu stát 45,1 % uchazečů. Investovat do profesionálních a graficky vyvedených webových stránek, a zabránit tak odlivu až dvou třetin potenciálních uchazečů, se škole opravdu vyplatí.
  • Na webové stránky školy, o kterou mají zájem, se ke dnešnímu datu podívalo 87,9 % deváťáků. V případě, že webové stránky nejsou v nejlepší kondici, měly by školy situaci brzy napravit.
  • Nejoblíbenější sociální sítí dotazovaných deváťáků je Youtube, kde minimálně půl hodiny denně stráví 93,2 % respondentů. Na Facebooku je pak každý den půl hodiny a více 88,9 % dotazovaných. Oblíbený je také Instagram, kde svůj volný čas každý den tráví 84,4 % respondentů. Školy by se tak měly v rámci náboru soustředit především na Facebook, který je pro komunikaci školy ideální, ale nebát se a vyzkoušet i Youtube a Instagram.
  • Nejvýznamnějším zdrojem informací o středních školách jsou stále Dny otevřených dveří – důležitými zdroji informací jsou však i webové stránky a absolventi školy. Naopak reklamy v rádiu a novinách a internetové katalogy středních škol jsou důležité pro méně něž 2 % respondentů. Namísto předražených reklam by školy měly investovat čas i peníze na DOD či v online prostoru – mnohem efektivněji a levněji osloví uchazeče např. v Událostech na Facebooku nebo na Instagramu.
  • Převážná většina deváťáků chce i po ukončení základní školy nadále studovat. Pouze 1,5 % respondentů je rozhodnutých, že si po dokončení základní školy sežene zaměstnání. Tři čtvrtiny respondentů (73,8 %) plánují studium na některé ze středních odborných škol. Na gymnázium chce dle svých slov chodit 8,7 % dotazovaných. 7,9 % respondentů má v plánu jít na učiliště.
  • Čtyři pětiny respondentů uvedly, že se při volbě střední školy nejdříve rozhodnou pro obor studia a pak teprve hledají školu, kde se vyučuje (81,2 %). Při výběru školy tak deváťáci v prvé řadě vybírají dle toho, čemu se chtějí v budoucnu věnovat a pak si teprve hledají školu, kde se obor vyučuje.

Stáhnout PDF

Chcete se dozvědět více o internetovém marketingu?

Přijďte na naše školení Internetový marketing pro školy, a my Vám ukážeme jak na web, sociální sítě či propagaci na internetu.