Letošní rok byl (a stále je) z pohledu náboru atypický. Pokud jste chtěli mít naplněnou školu, museli jste se přesunout do on-line světa – virtuální dny otevřených dveří na Facebooku, on-line konzultace, neustále úpravy webu a hromada reklamy na Facebooku a Instagramu. Víme, o čem mluvíme – letos se nám povedlo skrze kampaně a konzultace zvednout přihlášky u 23 škol.
Možná se ale právě vaší škole nepovedlo do on-line světa přejít, a tak řešíte, jak získat alespoň pár přihlášek ve druhém (a dalším) kole. A právě pro vás máme několik tipů, co dělat.
1) Reklama na sociálních sítích
Pokud bychom měli vsadit vše na jednu kartu, byla by to právě reklama na sociálních sítích – i za krátký čas zvládnete oslovit desítky tisíc uživatelů. Letos nás oslovila ostravská základní škola, že došlo ke spojení škol a potřebují za 2 týdny získat co nejvíce zápisů – rychle jsme nastavili kampaně a za 10 000 Kč oslovili 224 000 lidí ve spádové oblasti.
Pokud nevíte, jak takovou kampaň udělat, přihlaste se na školení Facebook pro pokročilé, kde vás propagaci na Facebooku a Instagramu naučíme, nebo nám napište a my kampaň nastavíme za vás.
2) Landing page
Všechny kampaně a reklamy musí někam vést – typicky na web školy. Musíte mít proto na webu alespoň 1 stránku, která obsahuje všechny důležité informace (o přijímacím řízení, o oboru, o škole a kontaktní informace). Po kliknutí na reklamu totiž nemůžete očekávat, že bude návštěvník prohledávat celý web a hledat tyto informace.
A pokud takovou stránku nemáte, budete ji muset vytvořit. Druhou alternativou je vytvoření tzv. landing page – vstupní stránky na jiné doméně, která tyto informace obsahuje a je přizpůsobená tomu, aby je efektivně předávala. Podívejte se třeba na landing page www.studujpravoabezpecnost.cz, pomocí které jsme pomohli otevřít nový nástavbový obor. Více o podstatě a tvorbě landing page najdete i v samostatném článku.
3) Analýza potřeb školy
Čtete si tento článek a už vše děláte? Platíte si reklamu, jste na sociálních sítích, máte aktualizovaný web a nevíte, proč máte málo přihlášek? Důvodů, proč to tak je, může být spousta – prvním krokem je zjistit, kde jsou vaše nedostatky.
S tím vám může pomoci náš Analýza potřeb školy, který udělá prověrku celé komunikace školy a skrze strukturované rozhovory s vedením zjistí silné i slabé stránky. Objevili jsme už stovky problémů a dali stovky doporučení a pro více než 100 škol byl průvodce prvním krokem k více žákům, lepší atmosféře i spokojenějším učitelům.