Jak na druhé kolo přijímaček

Jakub RohMarketingové tipy

Letošní rok byl (a stále je) z pohledu náboru atypický. Pokud jste chtěli mít naplněnou školu, museli jste se přesunout do on-line světa – virtuální dny otevřených dveří na Facebooku, on-line konzultace, neustále úpravy webu a hromada reklamy na Facebooku a Instagramu. Víme, o čem mluvíme – letos se nám povedlo skrze kampaně a konzultace zvednou přihlášky u 23 škol.

Možná se ale právě vaší škole nepovedlo do on-line světa přejít, a tak řešíte, jak získat alespoň pár přihlášek ve druhém (a dalším) kole. A právě pro vás máme několik tipů, co dělat.

1) Reklama na sociálních sítích

Pokud bychom měli vsadit vše na jednu kartu, byla by to právě reklama na sociálních sítích – i za krátký čas zvládnete oslovit desítky tisíc uživatelů. Letos nás oslovila ostravská základní škola, že došlo ke spojení škol a potřebují za 2 týdny získat co nejvíce zápisů – rychle jsme nastavili kampaně a za 10 000 Kč oslovili 224 000 lidí ve spádové oblasti.

Image

Pokud nevíte, jak takovou kampaň udělat, přihlaste se na školení Facebook pro pokročilé, kde vás propagaci na Facebooku a Instagramu naučíme, nebo nám napište a my kampaň nastavíme za vás.

2) Landing page

Všechny kampaně a reklamy musí někam vést – typicky na web školy. Musíte mít proto na webu alespoň 1 stránku, která obsahuje všechny důležité informace (o přijímacím řízení, o oboru, o škole a kontaktní informace). Po kliknutí na reklamu totiž nemůžete očekávat, že bude návštěvník prohledávat celý web a hledat tyto informace.

A pokud takovou stránku nemáte, budete ji muset vytvořit. Druhou alternativou je vytvoření tzv. landing page – vstupní stránky na jiné doméně, která tyto informace obsahuje a je přizpůsobená tomu, aby je efektivně předávala. Podívejte se třeba na landing page www.studujpravoabezpecnost.cz, pomocí které jsme pomohli otevřít nový nástavbový obor.

Image

3) Marketingový průvodce 

Čtete si tento článek a už vše děláte? Platíte si reklamu, jste na sociálních sítích, máte aktualizovaný web a nevíte, proč máte málo přihlášek? Důvodů, proč to tak je, může být spousta – prvním krokem je zjistit, kde jsou vaše nedostatky.

S tím vám může pomoci náš Marketingový průvodce pro školy, který udělá audit celé komunikace školy a skrze strukturované rozhovory s vedením zjistí silné i slabé stránky. Objevili jsme už stovky problémů a dali stovky doporučení a pro více než 100 škol byl průvodce prvním krokem k více žákům, lepší atmosféře i spokojenějším učitelům.

Chcete zjistit, kde jsou slabá místa vašeho náboru?

Objednejte si Marketingového průvodce!

Marketingový průvodce zhodnotí nejen prezentaci školy na webu, sociálních sítích, v kontaktní kampani, obsahovém marketingu a grafických materiálech a dá vám doporučení do budoucna a nastaví kurz dlouhodobé strategie školy.
Zjistit více o Marketingovém průvodci