Náborová sezóna vrcholí, uchazeči už mají dobrý přehled o svých možnostech a jsou ve fázi finálního rozhodování. Teď máte posledních pár týdnů na to, abyste je přesvědčili, že jste pro ně tou správnou volbou. Jak můžete jít tomuto rozhodnutí naproti a získat ještě pár přihlášek navíc?
Nejefektivnějším řešením jsou online kampaně na sociálních sítích, Facebooku a Instagramu, případně na YouTube. Taková propagace dokáže efektivně a dynamicky cílit jak na uchazeče, tak na jejich rodiče. Není možné spoléhat na to, že si uchazeči pečlivě prošli vaše webové stránky a znají informace o škole nazpaměť. Pomocí reklamy na sociálních sítích jim snadno ukážete, jaké obory nabízíte, v čem jste lepší než konkurence nebo co všechno u vás zažijí.
Proč využít propagaci na sociálních sítích?
- Oslovujete relevantní uchazeče
- Přesně víte, na koho cílíte a vaše reklama se bude ukazovat jen těm, které to opravdu zajímá (na rozdíl například od reklamy v tisku, kterou sice uvidí velké množství lidí, z těch ale jen mizivé procento vašich potenciálních uchazečů).
- Zvyšujete povědomí o škole
- Získáte pozornost nejen aktuálních uchazečů, ale i těch, kteří se budou na střední školu hlásit v následujících letech.
- Komunikujete s uchazeči
- Otevřená a komunikativní škola získává vždycky body navíc. Ukažte uchazečům, že o ně stojíte a jste připraveni jim poskytnout všechny informace, které je zajímají.
- Získáváte data pro příští nábor
- Získáte cenná data o rozhodování a chování uchazečů. Uvidíte, jaká témata z vaší kampaně budí největší pozornost a o co se uchazeči zajímají.
- Budujete značku školy
- V dlouhodobém měřítku můžete pomocí kampaní budovat dobré jméno školy.
Více o tom, proč každý školní nábor potřebuje online reklamu, jsme psali tady.
Nejefektivnější formát? Video
Hlavním prvkem reklamy je vizuál (obrázek nebo video), který musí být dostatečně kvalitní a zajímavý, aby oslovil cílové publikum. Jedním z nejoblíbenějších formátů na sociálních sítích je v současné době video – v porovnání s obrázkem v reklamě může mít až dvojnásobnou míru zapojení (počet lajků, sdílení, prokliků na web atd.).
S propagací mohou video za týden vidět stovky až tisíce uchazečů. Pro představu – školy, o které se Než zazvoní stará, zvládají s videem díky propagaci na Facebooku a Instagramu za týden oslovit více než 25 000 lidí.
Příklad kampaně, kde video díky propagaci na Facebooku a Instagramu mělo za necelý týden více než 4 000 zhlédnutí a celkem oslovilo přes 23 000 lidí.
Pokud už máte propagační video školy z minulých let, využijte ho. Žádné video nemáte? Natočte nové! K jeho tvorbě vám stačí mobil s kvalitním foťákem, stativ, případně klopový mikrofon. Ve videu představte školu, výhody studia u vás, nabízené obory nebo požádejte studenty, ať sdílí své zkušenosti a doporučení.
A na závěr pár tipů k optimalizaci videa aneb jak zajistit, aby se vaše videa snadno sledovala a lidé je chtěli sdílet s ostatními:
- Délka videa
- Videa by měla být dostatečně krátká, aby se diváci při jejich sledování nenudili nebo nebyli rozptylováni něčím jiným - ale zároveň dostatečně dlouhá, aby plně pochopili, co se jim snažíte říct. Pro účely placené propagace se snažte vejít do 30 sekund.
- Formát
- Pokud je to možné, natáčejte videa na výšku. Většina lidí bude sledovat video na mobilu, kde videa na výšku fungují lépe.
- Kvalita
- Ujistěte se, že jsou vaše videa kvalitní a zřetelná. Nekvalitní, rozpixelovaná videa nepřilákají mnoho zhlédnutí ani sdílení. Při nahrávání zvuku a videa se ujistěte, že je kamera stabilní a že v pozadí není žádný hluk.