Náborová sezóna vrcholí. Jak z ní získat maximum?

Nela PliešovskáMarketingové tipy, Novinky

Náborová sezóna vrcholí, uchazeči už mají dobrý přehled o svých možnostech a jsou ve fázi finálního rozhodování. Teď máte posledních pár týdnů na to, abyste je přesvědčili, že jste pro ně tou správnou volbou. Jak můžete jít tomuto rozhodnutí naproti a získat ještě pár přihlášek navíc?

Nejefektivnějším řešením jsou online kampaně na sociálních sítích, Facebooku a Instagramu, případně na YouTube. Taková propagace dokáže efektivně a dynamicky cílit jak na uchazeče, tak na jejich rodiče. Není možné spoléhat na to, že si uchazeči pečlivě prošli vaše webové stránky a znají informace o škole nazpaměť. Pomocí reklamy na sociálních sítích jim snadno ukážete, jaké obory nabízíte, v čem jste lepší než konkurence nebo co všechno u vás zažijí.

Proč využít propagaci na sociálních sítích?

  • Oslovujete relevantní uchazeče
    • Přesně víte, na koho cílíte a vaše reklama se bude ukazovat jen těm, které to opravdu zajímá (na rozdíl například od reklamy v tisku, kterou sice uvidí velké množství lidí, z těch ale jen mizivé procento vašich potenciálních uchazečů).
  • Zvyšujete povědomí o škole
    • Získáte pozornost nejen aktuálních uchazečů, ale i těch, kteří se budou na střední školu hlásit v následujících letech.
  • Komunikujete s uchazeči
    • Otevřená a komunikativní škola získává vždycky body navíc. Ukažte uchazečům, že o ně stojíte a jste připraveni jim poskytnout všechny informace, které je zajímají.
  • Získáváte data pro příští nábor
    • Získáte cenná data o rozhodování a chování uchazečů. Uvidíte, jaká témata z vaší kampaně budí největší pozornost a o co se uchazeči zajímají.
  • Budujete značku školy
    • V dlouhodobém měřítku můžete pomocí kampaní budovat dobré jméno školy.

Více o tom, proč každý školní nábor potřebuje online reklamu, jsme psali tady.

Image

Nejefektivnější formát? Video

Hlavním prvkem reklamy je vizuál (obrázek nebo video), který musí být dostatečně kvalitní a zajímavý, aby oslovil cílové publikum. Jedním z nejoblíbenějších formátů na sociálních sítích je v současné době video – v porovnání s obrázkem v reklamě může mít až dvojnásobnou míru zapojení (počet lajků, sdílení, prokliků na web atd.).

S propagací mohou video za týden vidět stovky až tisíce uchazečů. Pro představu – školy, o které se Než zazvoní stará, zvládají s videem díky propagaci na Facebooku a Instagramu za týden oslovit více než 25 000 lidí.

Image

Příklad kampaně, kde video díky propagaci na Facebooku a Instagramu mělo za necelý týden více než 4 000 zhlédnutí a celkem oslovilo přes 23 000 lidí.

Pokud už máte propagační video školy z minulých let, využijte ho. Žádné video nemáte? Natočte nové! K jeho tvorbě vám stačí mobil s kvalitním foťákem, stativ, případně klopový mikrofon. Ve videu představte školu, výhody studia u vás, nabízené obory nebo požádejte studenty, ať sdílí své zkušenosti a doporučení.

A na závěr pár tipů k optimalizaci videa aneb jak zajistit, aby se vaše videa snadno sledovala a lidé je chtěli sdílet s ostatními:

  • Délka videa
    • Videa by měla být dostatečně krátká, aby se diváci při jejich sledování nenudili nebo nebyli rozptylováni něčím jiným - ale zároveň dostatečně dlouhá, aby plně pochopili, co se jim snažíte říct. Pro účely placené propagace se snažte vejít do 30 sekund.
  • Formát
    • Pokud je to možné, natáčejte videa na výšku. Většina lidí bude sledovat video na mobilu, kde videa na výšku fungují lépe.
  • Kvalita
    • Ujistěte se, že jsou vaše videa kvalitní a zřetelná. Nekvalitní, rozpixelovaná videa nepřilákají mnoho zhlédnutí ani sdílení. Při nahrávání zvuku a videa se ujistěte, že je kamera stabilní a že v pozadí není žádný hluk.

Letní akademie pro učitele

Intenzivní kurz uprostřed jižní moravy

Staňte se expertem na školní nábor a komunikaci! Připravili jsme pro vás ucelený program, který vás provede půlrokem vzdělávání během pouhých 4 dní.
Více o školení

školení pro učitele - Letní akademie