Nová podoba přijímaček přináší bezprecedentní komunikační výzvu pro střední školy. Jak uspět?

Karel KomínekMarketingové tipy

Nová podoba přijímacího řízení na střední školy aktuálně dělá vrásky nejednomu náborovému týmu. Debaty učitelů shrnuje jedno slovo: nejistota. Ačkoli některé parametry změn jsou známé, oficiálně školy žádné podklady nemají. Náborová sezóna je ovšem v plném proudu a školy se mohou snadno ocitnout v nepříjemné situaci.

Představte si hypotetickou situaci: koupili jste si zájezd, na kterém je vše špatně. Vaše netrpělivost rychle přetekla a rozhodli jste se zavolat do call centra cestovní agentury. Ačkoli operátor na druhé straně nemá s výběrem či nákupem vašeho zájezdu nic společného, bude to on, který bude muset komunikovat s naštvaným zákazníkem a potenciálně slízne i pár nadávek.

Tento operátor jsou v aktuálním běhu náboru střední školy. Na jedné straně jsou uchazeči, kteří potřebují jasné informace, na opačném konci vláda, která dělá změny na poslední chvíli. Uprostřed je ovšem vaše škola, na kterou mohou dopadnout všechny negativní důsledky, protože to budete právě vy, kdo nebude schopný poskytnout informace vašim budoucím zákazníkům” uchazečům.

Co s tím můžete dělat?

1. Mějte jednu statickou stránku pro přijímačky

Bohužel dodnes je většina škol zvyklá pro každý běh přijímacího řízení vypisovat na svůj web novou aktualitu. Pokud byste tedy urputně hledali, budete schopni najít všechny předchozí verze s termíny a parametry, vždy na nové adrese (URL). Je to dobře? Nikoliv.

Tento přístup totiž znamená jediné pokud někdo do vyhledávače napíše jméno vaší školy přijímačky”, za všech okolností skončí na neaktuální stránce. Proč?

Stránky se ve vyhledávačích řadí podle ohromného množství parametrů, včetně návštěvnosti a času, který lidí na stránce stráví. Proto letošní aktualita nikdy nedokáže přemoci” ty předchozí, a ještě roky bude zatlačena do pozadí.

Toto není dobrý přístup, protože přehlédnout datum publikování aktuality je snadné. Naštěstí se nabízí jednoduché řešení vytvořte jednu statickou stránku Přijímací řízení (typicky vaseskola.cz/uchazeci/prijimacky), na které mějte za všech okolností aktualizované parametry a termíny pro současné období.

Máte na webu aktuality s přijímačkami? Přesměrujte uživatele

Pokud máte na webu staré aktuality z minulých let, zabezpečte, aby se uchazeči vždy dostali k těch nejaktuálnějším díky přesměrování. Některé školy aktuality postupně mažou, ale mnohem lepší je nastavit trvalé přesměrování (301) na novou stránku a díky tomu všichni automaticky skončí tam, kde mají být.

2. Upozorněte na možné změny

Když už máte jednu statickou stránku, na kterou budete směřovat i provoz v následujících letech, přidejte nahoru výrazný pruh s upozorněním, že může dojít ke změnám. Cílem je předat uchazečům informaci, že aktuálně zobrazované informace jsou ty jediné správné, které v současnosti platí, ale že očekáváme změnu bohužel pro školy až velmi pozdě.

3. Nabídněte uchazečům možnost zaslání pravidel přijímaček mailem

Protože žádná škola aktuálně nemá přesné informace o podobě přijímacího řízení, můžete uchazečům dát jen část informací. V duchu kvalitního zákaznického servisu proto nezapomeňte připojit fotku, jméno a mobil kontaktní osoby pro uchazeče, a také formulář, který může vyplnit kdokoliv, kdo chce v budoucnosti dostat informace o přesné podobě přijímaček na vaší školu do mailu. Technicky to určitě zvládnete, jen nezapomeňte následně mail optimálně s odkazem na váš web skutečně poslat!

4. Připravte si schéma stránky s vizualizovaným procesem přijímaček

Některé parametry změn jsou již aktuálně známé, část ještě nikoliv. Nicméně už nyní začněte přemýšlet, jak můžete přímo v rámci vaší stránky co nejlépe znázornit proces přijímacího řízení tak, aby to pochopili všichni žáci (i rodiče). Jedná se o klasický proces, který má různé kroky a odbočky, které bude potřeba vysvětlit úplně všem v tomto i následujícím přijímacím řízení. Vaše cílová skupina jsou lidé z generace Z, proto nezapomeňte zapojit ikonky, barvy a datumy myslete ale vždy i na mobilní uživatele.

5. Vysvětlete nové přijímačky ve videu

Jakmile budete mít všechny potřebné informace, můžete zvážit natočení informačního videa, která následně můžete zavěsit na stránku s přijímačkami. V tomto videu přehledně v co nejkratším čase vysvětlete, jak přijímací proces na vaši školu vypadá, jaké jsou novinky a co se stane v různých scénářích. Nezapomeňte na kvalitní zvuk, osvětlení a dostatečnou dynamičnost sedící talking head” nebude fungovat, musíte se u toho alespoň procházet. Vezměte to proto jako příležitost a ukažte zároveň ta nejatraktivnější místa z vaší školy.

bestseller

Jak využít umělou inteligenci v marketingu školy

Naučte se využívat umělou inteligenci pro práci učitele i v marketingu školy.
Více o školení AI

Image