Nová podoba přijímacího řízení na střední školy aktuálně dělá vrásky nejednomu náborovému týmu. Debaty učitelů shrnuje jedno slovo: nejistota. Ačkoli některé parametry změn jsou známé, oficiálně školy žádné podklady nemají. Náborová sezóna je ovšem v plném proudu a školy se mohou snadno ocitnout v nepříjemné situaci.
Představte si hypotetickou situaci: koupili jste si zájezd, na kterém je vše špatně. Vaše netrpělivost rychle přetekla a rozhodli jste se zavolat do call centra cestovní agentury. Ačkoli operátor na druhé straně nemá s výběrem či nákupem vašeho zájezdu nic společného, bude to on, který bude muset komunikovat s naštvaným zákazníkem a potenciálně slízne i pár nadávek.
Tento operátor jsou v aktuálním běhu náboru střední školy. Na jedné straně jsou uchazeči, kteří potřebují jasné informace, na opačném konci vláda, která dělá změny na poslední chvíli. Uprostřed je ovšem vaše škola, na kterou mohou dopadnout všechny negativní důsledky, protože to budete právě vy, kdo nebude schopný poskytnout informace vašim budoucím „zákazníkům” – uchazečům.
Co s tím můžete dělat?
1. Mějte jednu statickou stránku pro přijímačky
Bohužel dodnes je většina škol zvyklá pro každý běh přijímacího řízení vypisovat na svůj web novou aktualitu. Pokud byste tedy urputně hledali, budete schopni najít všechny předchozí verze s termíny a parametry, vždy na nové adrese (URL). Je to dobře? Nikoliv.
Tento přístup totiž znamená jediné – pokud někdo do vyhledávače napíše „jméno vaší školy přijímačky”, za všech okolností skončí na neaktuální stránce. Proč?
Stránky se ve vyhledávačích řadí podle ohromného množství parametrů, včetně návštěvnosti a času, který lidí na stránce stráví. Proto letošní aktualita nikdy nedokáže „přemoci” ty předchozí, a ještě roky bude zatlačena do pozadí.
Toto není dobrý přístup, protože přehlédnout datum publikování aktuality je snadné. Naštěstí se nabízí jednoduché řešení – vytvořte jednu statickou stránku Přijímací řízení (typicky vaseskola.cz/uchazeci/prijimacky), na které mějte za všech okolností aktualizované parametry a termíny pro současné období.
Máte na webu aktuality s přijímačkami? Přesměrujte uživatele
Pokud máte na webu staré aktuality z minulých let, zabezpečte, aby se uchazeči vždy dostali k těch nejaktuálnějším díky přesměrování. Některé školy aktuality postupně mažou, ale mnohem lepší je nastavit trvalé přesměrování (301) na novou stránku a díky tomu všichni automaticky skončí tam, kde mají být.
2. Upozorněte na možné změny
3. Nabídněte uchazečům možnost zaslání pravidel přijímaček mailem
4. Připravte si schéma stránky s vizualizovaným procesem přijímaček
5. Vysvětlete nové přijímačky ve videu
Předvánoční týden plný školení za polovinu!
