Průzkum NZ: Základní školy po zápisech

Aneta KošíkováPrůzkumy

zakladni skoly, zapis
Než zazvoní provedlo exkluzivní průzkum na základní školách po celé zemi. Školy odpovídaly, jak jsou spokojené s letošním stavem zápisů, co by rády na příští rok změnily nebo jak budou se zapsanými dětmi a jejich rodiči letos komunikovat. Celkem odpovědělo 459 základních škol z České republiky.

Hlavní zjištění průzkumu

  • 37 % dotázaných škol si za rok přeje více přihlášek a 44 % hodlá nějakým způsobem na příští rok změnit nábor. Tyto školy se mohou inspirovat naším výzkumem a zjistit, jaké akce školy organizují v rámci náboru, jaké volí nejčastěji způsoby propagace, jak komunikují s rodiči po zápisech apod.
  • Mezi akcemi, které školy organizují v rámci náboru dětí do 1. tříd, jsou nejčastější dny otevřených dveří, informační schůzky pro rodiče, ale také akce pro předškoláky přímo ve škole. Mezi akcemi, které školy organizují v rámci náboru dětí do 1. tříd, jsou nejčastější dny otevřených dveří, informační schůzky pro rodiče, ale také akce pro předškoláky přímo ve škole. Méně časté jsou akce pro děti přímo ve školkách.
  • Skoro žádné školy (pouze 5 %) v našem průzkumu nedělají dotazníkové šetření mezi návštěvníky dne otevřených dveří. Školy tedy nezjišťují zájem, názory, zpětnou vazbu na vybavení školy, na přístup učitelů apod. Akce tohoto typu jsou přitom ideální pro jednoduché zjišťování zájmu o školu, zpětné vazby na vybavení školy, přístup učitelů apod.
  • Základní školy nejvíce využívají tištěné materiály – letáčky, dopisy rodičům, inzerci v tisku. Třetina dotázaných škol využívá k vlastní propagaci internetové sociální sítě (např. Facebook). Pětina škol hodlá v příštích letech k propagaci více využívat e-maily rodičům. Letos e-maily využívalo pouze 10 % dotázaných škol.
  • Školy se podle našeho průzkumu snaží neztratit kontakt se zapsanými dětmi a jejich rodiči v období od března do září. Necelé dvě třetiny dotázaných škol budou v období od března do září organizovat speciální akce přímo pro budoucí prvňáčky a jejich rodiče. Důvodem může být to, že školy se tak brání “odpadávání” zapsaných dětí právě v tomto období.

Jak na školní web

21. listopadu 2024 | on-line

Školení Jak na školní web vám pomůže při tvorbě nového školního webu, úpravě stávajícího nebo zadávání kritérií pro výběrové řízení na jeho vytvoření.

Více o školení

Image