Co je responzivní školní web a proč byste ho měli mít?

Aneta KošíkováMarketingové tipy, Novinky

Stále více aktivit se v dnešní době odehrává na internetu – to je již známá věc. Pod interakcemi na internetu si ale většina z vás představí člověka sedícího před obrazovkou počítače – faktem ovšem je, že více než polovina internetového provozu se ve světě odehrává na mobilních telefonech. Využití mobilních telefonů je pak mnohem vyšší u mladších ročníků – tedy vašich žáků a uchazečů.

Zatímco průměrná návštěvnost všech věkových skupin z mobilu na webové stránky je v České republice zhruba 35 %, na webech škol, se kterými spolupracujeme, se mobilní návštěvy pohybují okolo 50 % – právě kvůli mladším návštěvníkům, kteří chytré telefony využívají častěji než starší generace. Na mobilech však nehrají jen hry, nepovídají si přes sociální sítě a nesledují videa – také si vyhledávají informace. Podle posledních dat má 95 % českých dětí mobilní telefon již v deseti letech. Ve 14 či 15 letech jsou tedy již zručnými uživateli, kteří každý den hledají informace na internetu – třeba i o středních školách, které by chtěli studovat.

Níže jsou k vidění statistiky návštěvnosti vybraných partnerských škol od září 2019 do ledna 2020, které ukazují i na poměrně vyšší návštěvnost webu z mobilu než z osobního počítače či notebooku, která se pohybuje v průměru okolo 50 %.

Pravděpodobně každá střední škola v České republice má dnes již webovou prezentaci a uvědomuje si její důležitost – často se jedná o jedno z prvních míst, kde se s vaší školou uchazeči blíže seznámí. Aby se jednalo o seznámení přátelské, musí web splňovat tři podmínky: být přehledný, obsahovat všechny důležité informace a mít kvalitní design. Porušení jen jediné z těchto podmínek vás může stát i desítky uchazečů. Víte, že podle výzkumu Než zazvoní 64 % uchazečů okamžitě opouští web, a tedy i školu samotnou, pokud nenajde důležité informace a web není přehledný? 

Responzivní webový design však zklamanému odchodu uchazečů z vašeho webu umí zabránit – přizpůsobí se totiž každému displeji. Ať už si váš web bude návštěvník prohlížet na mobilu, tabletu, počítači nebo jiném zařízení, bude pro něho web vždy přehledný, dobře čitelný a jednoduchý na obsluhu.

Jak poznáme, že je web responzivní? Jednoduše – zkusíme si jej zobrazit na mobilu, počítači i tabletu. Postačí i pokud si budete okno s prohlížečem na obrazovce počítače postupně zmenšovat a zvětšovat, a pozorovat, jak se bude web měnit. Pokud se novému rozměru nepřizpůsobí a zůstane stále stejný, měli byste zpozornět a začít přemýšlet o webu novém.

Kromě větší atraktivity pro uchazeče či žáky, vám responzivní web dokáže také přitáhnout více návštěvníků nejen z mobilních zařízení – Google a ostatní vyhledávače při vyhledávání totiž zvýhodňují responzivní weby. Tedy čím přívětivější k návštěvníkům jste, tím výše se při vyhledávání hesla „střední škola“ objevíte v neplaceném vyhledávání. Web bude pro mobilní uživatele navíc rychleji načtený, a stráví tam mnohem více času. Naopak, weby bez responzivní verze Google silně penalizuje.

V případě, že zvažujete nový web, trvejte při jednání s potenciálním dodavatelem na responzivním designu – budoucnost je mobilní. Další rady a tipy, jak vybírat dodavatele nového webu či na co si dát pozor, najdete ve článku Jak vytvořit web, který vám skutečně přivede žáky.


Přijďte na školení: Naučte se ovládat online marketing

Svůj první krok ve zdokonalení webu vaší školy můžete udělat už dnes. Přihlaste se na naše školení Internetový marketing pro školy, kde vás provedeme nejen zdokonalením webových stránek, ale i správou sociálních sítí nebo online reklamou.

Zobrazit místa a termíny