[vc_row padding_top=“0px“ padding_bottom=“0px“][vc_column fade_animation_offset=“45px“ width=“1/1″]
Stále více aktivit se v dnešní době odehrává na internetu – to je již známá věc. Pod interakcemi na internetu si ale většina z vás představí člověka sedícího před obrazovkou počítače – faktem ovšem je, že více než polovina internetového provozu se ve světě odehrává na mobilních telefonech. Využití mobilních telefonů je pak mnohem vyšší u mladších ročníků – tedy vašich žáků a uchazečů.
Zatímco průměrná návštěvnost všech věkových skupin z mobilu na webové stránky je v České republice zhruba 35 %, na webech škol, se kterými spolupracujeme, se mobilní návštěvy pohybují okolo 50 % – právě kvůli mladším návštěvníkům, kteří chytré telefony využívají častěji než starší generace. Na mobilech však nehrají jen hry, nepovídají si přes sociální sítě a nesledují videa – také si vyhledávají informace. Podle posledních dat má 95 % českých dětí mobilní telefon již v deseti letech. Ve 14 či 15 letech jsou tedy již zručnými uživateli, kteří každý den hledají informace na internetu – třeba i o středních školách, které by chtěli studovat.
Níže jsou k vidění statistiky návštěvnosti vybraných partnerských škol od září 2019 do ledna 2020, které ukazují i na poměrně vyšší návštěvnost webu z mobilu než z osobního počítače či notebooku, která se pohybuje v průměru okolo 50 %.
Pravděpodobně každá střední škola v České republice má dnes již webovou prezentaci a uvědomuje si její důležitost – často se jedná o jedno z prvních míst, kde se s vaší školou uchazeči blíže seznámí. Aby se jednalo o seznámení přátelské, musí web splňovat tři podmínky: být přehledný, obsahovat všechny důležité informace a mít kvalitní design. Porušení jen jediné z těchto podmínek vás může stát i desítky uchazečů. Víte, že podle výzkumu Než zazvoní 64 % uchazečů okamžitě opouští web, a tedy i školu samotnou, pokud nenajde důležité informace a web není přehledný?
Responzivní webový design však zklamanému odchodu uchazečů z vašeho webu umí zabránit – přizpůsobí se totiž každému displeji. Ať už si váš web bude návštěvník prohlížet na mobilu, tabletu, počítači nebo jiném zařízení, bude pro něho web vždy přehledný, dobře čitelný a jednoduchý na obsluhu.
Jak poznáme, že je web responzivní? Jednoduše – zkusíme si jej zobrazit na mobilu, počítači i tabletu. Postačí i pokud si budete okno s prohlížečem na obrazovce počítače postupně zmenšovat a zvětšovat, a pozorovat, jak se bude web měnit. Pokud se novému rozměru nepřizpůsobí a zůstane stále stejný, měli byste zpozornět a začít přemýšlet o webu novém.
Kromě větší atraktivity pro uchazeče či žáky, vám responzivní web dokáže také přitáhnout více návštěvníků nejen z mobilních zařízení – Google a ostatní vyhledávače při vyhledávání totiž zvýhodňují responzivní weby. Tedy čím přívětivější k návštěvníkům jste, tím výše se při vyhledávání hesla „střední škola“ objevíte v neplaceném vyhledávání. Web bude pro mobilní uživatele navíc rychleji načtený, a stráví tam mnohem více času. Naopak, weby bez responzivní verze Google silně penalizuje.
V případě, že zvažujete nový web, trvejte při jednání s potenciálním dodavatelem na responzivním designu – budoucnost je mobilní. Další rady a tipy, jak vybírat dodavatele nového webu či na co si dát pozor, najdete ve článku Jak vytvořit web, který vám skutečně přivede žáky.
[/vc_column][/vc_row][vc_row padding_top=“0px“ padding_bottom=“0px“][vc_column fade_animation_offset=“45px“ width=“1/1″][/vc_column][/vc_row]