Učitelé za chvíli vyrazí na zaslouženou dovolenou, ale pověst školy bude pracovat dál i v jejich nepřítomnosti. Pokud svou pověst neřídíte sami, tak vám ji přidělí okolí. Přitom stačí málo a můžete se vyšvihnout před konkurenci, vytvořit kolem školy aktivní komunitu nadšených žáků a vybudovat silnější vztahy s uchazeči. A to vše s minimálním úsilím.
Na sociálních sítích ale nemůžete udělat větší chybu, než na dva měsíce zastavit veškerou komunikaci, mohou vám totiž přes prázdniny zcela odumřít. Správci školního Facebooku a Instagramu pak budou v září budovat komunitu školy na sociálních sítích prakticky od nuly. A naopak, pokud zvládnete na Facebooku a Instagramu komunikovat i o prázdninách, získáte tak obrovský náskok před konkurencí.
Záznam webináře Jak komunikovat přes prázdniny (aby vás to nestálo moc úsilí)
Jak je to možné? Jsou dva zaručené způsoby, jak nechat sociální sítě postupně uhynout. Zaprvé – publikovat příspěvky, které nejsou relevantní pro vaší cílovou skupinu, třeba fotky z výjezdního zasedání učitelů, pokud nemáte s žáky nadstandardní vztahy, nebo nejste neobyčejně vtipní. A zadruhé – nedělat nic.
A bohužel prázdniny představují 6-8 týdnů, kdy se se sociálními sítěmi nepracuje vůbec. Ale to je problém, protože v září velmi rychle zjistíte, že vaše příspěvky nemají téměř žádnou odezvu. To není náhoda, Facebook vám velmi výrazně snížil vnitřní hodnocení stránky a vy se nyní budete muset tvrdě snažit, abyste se dostali na původní čísla.
Vybudovat předprázdninovou odezvu ovšem zabere čas a někdy i peníze, které budete muset investovat do reklamy. Je to velmi nešťastná situace, protože již na konci září musíte být v dobré kondici na rozbíhající se kontaktní aktivity, kde vás sociální sítě mohou výrazně podržet.
Právě v tuto chvíli je aktuální záznam našeho webináře „Jak komunikovat přes prázdniny (aby vás to nestálo moc úsilí)“, který je pro všechny školy zdarma. Pokud jste jej minulý rok nestihli a nebo si chcete osvěžit paměť, podívejte se na něj, než bude pozdě.