Proč by měly střední školy inzerovat na Google Ads

Jakub RohMarketingové tipy

V době, kdy Češi stráví průměrně online více než 6 hodin denně, by ani střední školy neměly online propagaci podceňovat – největším poskytovatelem online reklamy ale nejsou sociální sítě, ale Google. Ten nabízí dostupnou reklamu pro všechny organizace – včetně škol.

Služby Google používá denně každý mladý člověk a tam, kde je vaše cílová skupina, se vyplatí mít i reklamu. Pro lepší pochopení si přečtěte 5 hlavních výhod inzerce na Google:

1. Cílený dosah

Google Ads umožňuje školám cílit své reklamy na konkrétní demografické skupiny. To znamená, že mohou snadno dosáhnout na potenciální studenty nebo jejich rodiče v konkrétním věkovém rozmezí, geografické oblasti i podle jejich zájmů.

2. Nákladová efektivita

Placení za reklamu „za proklik" znamená, že školy platí pouze tehdy, když někdo skutečně klikne na jejich inzerát. To umožňuje efektivnější využití marketingového rozpočtu, protože neplatíte za zobrazení, ale za skutečnou interakci. U propagace videí na YouTube pak platíte za zobrazení – často ale jen několik haléřů za 1 zobrazení.

3. Měřitelné výsledky

Jedním z největších výhod Google Ads je schopnost sledovat a analyzovat výkon inzerátů v reálném čase. Školy mohou snadno zjistit, kolik lidí vidělo jejich reklamu a kolik na ni kliklo (a dostalo se na školní web).

4. Zvýšení viditelnosti

Vzhledem k tomu, že Google je nejpopulárnějším vyhledávačem na světě, inzerování zde zvyšuje šanci, že potenciální studenti a jejich rodiče objeví vaši školu při hledání středních škol v jejich oblasti. Využít můžete také obsahovou síť Google – 35 milionů aplikací a webů, které oslovují 90 % celosvětové online populace.

5. Konkurenční výhoda

V Česku mnoho škol ještě plně nevyužívá možnosti online reklamy. Inzerováním na Google Ads získá škola konkurenční výhodu nad ostatními institucemi, které tuto platformu ještě neobjevily. Díky absence konkurence je navíc reklama velmi levná – za každý proklik na web typicky zaplatíte koruny, za zhlédnutí haléře.

V Než zazvoní jsme kampaně na Google otestovali na několika školách minulý školní rok a proto doporučujeme použít kampaně i dalším školám. V současnosti neexistuje nástroj, který by na školní web za 10 000 Kč dokázal dostat 12 000 návštěvníků. A pokud máte dobré video, neexistuje efektivnější propagace, než na YouTube.
Image

Máte zájem jít do těchto kampaní s námi? Stačí nám napsat a společně přivedeme na váš školní web stovky relevantních návštěvníků každý den.


Letní akademie pro učitele

Intenzivní kurz uprostřed jižní moravy

Staňte se expertem na školní nábor a komunikaci! Připravili jsme pro vás ucelený program, který vás provede půlrokem vzdělávání během pouhých 4 dní.
Více o školení

školení pro učitele - Letní akademie