Zapojení učitelů výpočetní techniky do náborové kampaně
Střední školy se snaží rozvrhnout síly v náboru mezi širší počet spolupracovníků a tvoří tak náborové týmy. Nabízí se, aby se jejími členy stávali učitelé výpočetní techniky. Jsou to právě oni, kteří mají k nejnovějším komunikačním technologiím nejbližší vztah a mohou tak být stěžejní součástí náborového týmu. Většina rodičů i žáků hledá informace o škole jako první na internetu.
Asi čtvrtina (26 %) zúčastněných učitelů není do kampaně náboru vůbec zapojena. Z těch, kteří zapojeni jsou, využívá své odborné znalosti z oblasti výpočetní techniky 79 % respondentů. Asi 59 % všech respondentů tedy nějak využívá svou odbornost při práci na náborové kampani školy. Většinou jde o správu webu školy, grafické práce (příprava letáků, inzerátů, prezentací) a správu školních facebookových stránek.
Třetina těch, kteří nejsou zapojeni do kampaně, by se chtěla zapojit více. Občanské sdružení Než zazovní provedlo žádaný výzkum mezi učiteli výpočetní techniky na téma jejich zapojení do náborové kampaně. Internetový marketing střední školy zatím nevyužívají. Chtějí se v něm ale zdokonalovat. Což platí i pro učitele IVT.
Ti, kteří jsou za práci na náborové kampani finančně ohodnoceni, se do kampaně zapojují nadprůměrně (vzhledem k průměru ze všech, co se zapojují). Finanční ohodnocení však podle respondentů není motivací pro zapojování do kampaně. Zdaleka nejčastější motivací je pro ně fakt, že chtějí pomoci své škole získat co nejvíc žáků
Výběrem ze závěrů studie
- Pětina (21 %) respondentů, kteří se nějak účastní náborové kampaně, k tomu nevyužívá své odborné znalosti z oblasti výpočetní techniky.
- Zúčastnění učitelé výpočetní techniky příliš nevyužívají metod internetového marketingu.
- Největší zájem respondenti projevili o zdokonalení v těchto technikách internetového marketingu: optimalizace vyhledávacích nástrojů (SEO), webová analytika a použitelnost webu z hlediska návštěvníků.