Instagram je s miliardou uživatelů druhou největší sociální sítí na světě. Zároveň jde o síť, kterou někteří vaši žáci i uchazeči využívají více než Facebook. A přestože nenabízí tolik možností jako Facebook, neměla by na něj žádná moderní škola zapomínat. Spousta vašich uchazečů je zde každý den a byla by škoda, kdybyste zde nebyli také.
Instagram má spoustu odlišností – je primárně obrázkovou sítí, do příspěvků nelze vkládat odkazy a používá poměrně vyspělou kategorizaci pomocí umělé inteligence a tzv. #hashtagů, což jsou klíčová slova, která pomáhají kategorizovat obrázek. Pozor si musíte dát také na to, že u Instagramu nejsou uživatelská oprávnění – sdílet s kolegy musíte přihlašovací jméno a heslo a všichni tak mají správcovský přístup, se kterým si s účtem školy mohou dělat cokoliv.
Dalším rozdílem je to, že Instagram je primárně mobilní aplikací. Z počítače sice můžete procházet Instagram a provádět některé základní operace (jako je například přidávání komentářů), příspěvek ale nahrajete pouze z mobilního telefonu. Prvním krokem je tak stažení aplikace buď z Google Play či App Store. Důležité je proto při vytváření účtu vytvořit účet, který není přímo propojený s osobním Facebookem. Registraci proto proveďte pomocí e-mailu, ideálně pracovního. Dalším krokem je vyplnění jména a hesla. Jméno vyplňte názvem školy včetně mezer – není potřeba psát celý název (včetně například „příspěvková organizace či názvu ulice) . Heslo vytvořte silné, ale takové, které můžete předat kolegům.
Nezapomeňte – přihlašovací údaje se sdílí mezi správci. Uživatelské jméno je to, pod kterým vás na Instagramu všichni uvidí. Čím jednodušší bude, tím lepší. Musí ale jednoznačně identifikovat vaši školu. Například skolasluknov, zemedelkaolomouc, skolapolicka jsou snadno zapamatovatelné názvy, které jsou funkční a efektivní. Dále musíte nastavit profil. Prvním krokem je přepnutí profilu na firemní – tím získáte přístup k propojení s Facebookem, analytice a možnosti používat placenou propagaci. V části propojit s Facebookem, která je automatickým krokem při přepnutí na firemní profil, se musíte přihlásit na Facebookový účet, který je administrátorem školní stránky. Posledním krokem je vyplnění profilu. Z uživatelské záložky (vpravo dole) klikněte na upravit profil a vyplňte vše, co se vyplnit dá. Profilovou fotku můžete jedním klikem importovat z Facebooku. Do životopisu zadejte krátkou informaci o škole – kdo jste, co děláte a co je na vás nejlepší. Nebojte se tyto informace emočně zabarvit.
Do webu odkaz na školní web, další informace o firmě by měl Instagram převzít z Facebooku. Nezapomeňte také vyplnit veškeré soukromé informace, neboť právě ty mohou být klíčem k případnému obnovení vašeho účtu v případě, že se něco pokazí. Teď můžete nahrát svou první fotku, což se provádí kliknutím na tlačítko „+“ dole uprostřed na hlavní obrazovce. Na profil přidejte několik fotek, vyplňte všechny potřebné údaje a zejména hlavní fotku, protože fanoušci vám začnou přibývat hrozně rychle (kvůli propojení s FB) - tak ať je neodradíme prázdným profilem.
Poté vás čeká propagace vašeho nového Instagramu – nasdílejte jej na Facebook, přidejte na web, pošlete informaci do e-mailů a propagujte jej i na akcích, jako jsou veletrhy či návštěvy ZŠ. Můžete pomocí hashtagů hledat vaše současné studenty a začít je sledovat – často začnou sledovat i oni vás.
Pokud se ale chcete dozvědět více o tom, jaké fotky nahrávat, jak fungují hashtagy a další tipy a triky, počkejte si na další článek. Nebo přijďte na naše školení Sociální sítě pro školy, kde vám všechno řekneme rovnou. Na závěr pro vás máme i krátký checklist toho, co najdete výše v článku:
- Stáhněte si aplikaci
- Vytvořte si účet přes školní e-mail
- Přepněte účet na firemní
- Propojte s Facebookem
- Nastavte profil a vyplňte všechny informace
- Nahrajte první fotku
- Propagujte profil na webu a dalších kanálech
- Sledujte vaše studenty – získávejte followery!