5 důvodů, proč každý školní nábor potřebuje on-line reklamu

Nela PliešovskáMarketingové tipy, Novinky

Dle průzkumů si více než 91 % uchazečů vybírá školu na internetu. I přesto velké množství škol nevěnuje internetovému marketingu dostatek pozornosti. Ty, které jsou v on-line prostorou jako doma, mají ohromný konkurenční náskok před ostatními. A nejen to - silná on-line prezentace jim slouží jako záchrana v případě zrušení tradičních náborových akcí jako jsou burzy nebo dny otevřených dveří.

Zkrátka škola, která není silná v on-line prostoru, jako by neexistovala. Úplným základem je dnes dobře spravovaný Instagram a Facebook, webové stránky postavené pro uchazeče a podpora dní otevřených dveří pomocí on-line reklamy. Školy, které tohle nezvládají, se připravují o řadu výhod. Pojďme se na ně podívat.

1. Ukazujte vaši reklamu pouze relevantním uchazečům

Klasická inzerce v rádiu, televizi, tisku nebo reklamních plochách jednoduše zasáhne všechny, kteří se s ní setkají. Údaje o počtu oslovených lidí jsou často nadhodnocené, školy nemají možnost si to ověřit, ale hlavně - neexistují žádné spolehlivé údaje o složení lidí, kteří reklamu uvidí. Své sdělení tak ukazujete všem, proto je taková forma propagace velmi drahá a hlavně neefektivní.

Naopak on-line propagaci velice snadno zacílíte na určitou skupinu lidí. Cílovou skupinu je možné filtrovat například podle polohy, zájmů nebo věku a oslovit tak pouze relevantní uchazeče. Navíc můžete naučit vaši kampaň zapamatovat si, kdo navštívil kterou stránku, a následně těmto konkrétním lidem zobrazovat reklamu třeba na konkrétní obor.

Image

2. Investujte efektivně

Díky snadnému zacílení vás v porovnání s tradičními médii (televize, rozhlas, noviny, venkovní reklama) vyjde on-line propagace na zlomek ceny - ke stejnému výsledku stačí oslovit mnohem méně přesně vybraných lidí. Na internetu navíc často platíte pouze tehdy, když se vám něco podaří, tzv. za akci (proklik, shlédnutí, apod.). Nevyhazujete tak peníze na všechny, kteří něco uvidí, ale pouze tam, kde to mělo smysl.

Pro lepší představu: s propagací na Facebooku zvládnete za méně než 2 000 korun oslovit tisíce relevantních uchazečů. Oproti tomu reklama v rozhlase vás vyjde na desítky tisíc. A i přesto, že ji uslyší velké množství lidí, v podstatě nikdo z nich pro vás není relevantní - rodiče poslouchají rádio pouze v autě a uchazeči jen tehdy, pokud zrovna sedí vedle nich. Ale i tak nejspíše mají v uších sluchátka se Spotify.

3. Máte výsledky i výdaje pod kontrolou

Veškeré vaše aktivity na internetu se oproti tradičním médiím dají snadno změřit. V reálném čase můžete sledovat spoustu ukazatelů, a to jak na webu, tak na sociálních sítí. Díky tomu máte vaše reklamní kampaně plně pod kontrolou. Můžete si stanovit limit na výdaje, monitorovat dnešní útratu a na základě výsledků kampaně upravovat. Díky datům a statistikám víte, kde reklama fungovala nejlépe - kolik návštěvníků na ní kliklo, kolik z nich vidělo video nebo kdo navštívil vaši webovou stránku.

Získat taková data například z reklamy v novinách nebo z rozdaných letáků je téměř nemožné a nikdy nedostanete přesná čísla. Navíc jakmile je reklama vytištěna, upravit nebo úplně zrušit v průběhu už ji nemůžete.

4. Nezaskočí vás pandemie ani cena energií

Silná on-line prezentace je to jediné, co vám zůstane, pokud dojde ke zrušení tradičních náborových akcí. Aktuálně se ruší školské burzy z důvodu cen energií a bude vždy hrozit zrušení dnů otevřených dveří kvůli novým podobám pandemie. Na internetu je vám k dispozici velké množství nástrojů - kromě reklamy je to například psaní blogu, doslova kouzla dokáží sociální sítě, skvěle fungují videa nebo soutěže.

Den otevřených dveří snadno uspořádáte on-line, obory představíte skrze video medailonky, informace k přijímačkám předáte na moderní landing page a nejčastější dotazy zodpovíte na Instagramu. Vše podpoříte kampaní na sociálních sítích a budete se divit, kolik přihlášek vám přistane ve schránce.

sociální sítě

5. Řídíte pověst školy a budujete vztahy s uchazeči

Každý škola má nějakou pověst, ať už jste se o její budování snažili nebo ne. Mnoho škol ale neví, že se dá tato pověst měnit. Řízení pověsti školy a budování vztahů s uchazeči i žáky nikdy nebylo jednodušší. Na internetu můžete snadno komunikovat přesně to, co chcete, a reagovat na výzvy způsobem, jakým chcete.

Slouží vám k tomu množství nástrojů, které se neustále vyvíjejí a posouvají. Navíc jste neustále v kontaktu s vašimi uchazeči i žáky. Kromě e-mailů a zpráv na sociálních sítích získáváte recenze a hodnocení, díky kterým se můžete posouvat dál.

Moderní on-line kampaň už není doplněk, ale standard

Vaši uchazeči očekávají, že budete mít skvělou on-line prezentaci - stejně jako všechny ostatní značky, se kterými přicházejí do kontaktu. Internetový marketing je levný a efektivní - všechny aktivity standardního náboru tak můžete silně podpořit v on-line světě. Ano, burzu nebo dny otevřených dveří vám internet nahradí jen částečně, ale může výrazně pomoci zlevnit propagaci obou aktivit nebo přivést více zájemců. Proto těžištěm vaší komunikace musí být internet.

Ovládněte sociální síť, jejíž obliba raketově stoupá

TikTok je jednou z nejpopulárnější sociálních sítí na světě a jeho oblíbenost stále stoupá. Největší uživatelskou základnu má mezi Generací Z, tedy vašimi studenty a uchazeči. Zjistěte, co dělá TikTok výjimečným, jak se používá a jak s ním začít.

To vše na školení Tiktok pro školy. Přihlaste se ještě dnes.

Více o školení